Vals zingen in de badkamer voor een betere wereld

Waar?

http://www.facebook.com/unilever

Wat kan ik er doen?

Je kan hier door middel van muziek, de tijdsduur voor het nemen van een douche beter in de hand houden en natuurlijk lekker meezingen!

Vertel!

Met een douchebeurt van 8 minuten gebruik je al dezelfde hoeveelheid water als voor het nemen van een bad. Dat is een uitgangspunt waarmee Unilever aan de slag ging op haar Facebook pagina. Een goed idee want zeg nou zelf, zeker als het buiten koud is, ben je geneigd om je douche tijd zo lang mogelijk te rekken: “Toch maar voor de zekerheid mijn haar een tweede keer wassen en was ik nu wel of niet achter mijn oren geweest?”

Unilever heeft een unieke manier gevonden om ons te stimuleren om korter onder de douche te staan, namelijk door muziek. Jij kiest zelf hoe lang je wil douchen, variërend van 2 tot 6 minuten. Daarna vink je aan of je wil douchen om wakker te worden of om “out te chillen”. Hierop klik je op “discover your shower ballad” en het feest kan beginnen, want je kan lekker meeblèhren op het voor jou gekozen nummer, terwijl je een douche neemt. Klikte je bijvoorbeeld op een douche van 5 minuten en “wake me up”, dan kan het zijn dat je het 4.54 minuten durende “Walk on” van U2 te horen krijgt. De duur van het voor jou gekozen nummer komt dus overeen met hoe lang je wilde douchen en wanneer het is afgelopen en jij de laatste net niet te bereiken uithaal hebt gedaan aan het einde van het nummer, moet de douche onverbiddelijk uit.

Een nadeel is dat dit initiatief alleen via facebook te vinden is en dat we er op de redactie van student 2.0 niet gerust op zijn dat een plastic tasje om je laptop of smartphone afdoende zal zijn om water tegen te houden. We staan dus open voor creatieve oplossingen! Voordelig is, echter, dat er in de database een flink aantal nummers staat, zodat je bij een 5 minuten durende douche niet steeds hoeft te luisteren naar U2, maar bijvoorbeeld ook The Killers, Michael Jackson en Nelly de revue passeren.

Conclusie is dat dit initiatief uiteindelijk niet alleen fijn is voor het milieu en je portemonnee. Het is natuurlijk ook een uitkomst voor alle mensen die een huisgenoot hebben die elke douchebeurt een complete auditieaflevering van The Voice vol zingt. En dan hebben we het met klem over auditieronde en niet over finaleplaats.

 
 
 
 
 
 
 

Copyright © 2017 Student 2.0 – Innovatief. Efficiënt. Duurzaam. All Rights Reserved.